Dag 16 dinsdag - Koh Samui

27 november 2018 - Koh Samui, Thailand

Koh Samui is een bewuste keuze geweest. Kurt is al een aantal keer op reis geweest in Thailand. Eind jaren 90 is hij hier met een vriend komen rondtrekken met de moto. Op 1 van hun reizen zijn ze in Koh Samui beland, na die reis heeft Jean (vriend van Kurt) een testament opgemaakt en erin gezet dat hij, als hij ooit sterft, hier in Koh Samui door Kurt wilt uitgestrooid worden.
Jean is vorig jaar gestorven. Jean had ook gespecificeerd waar hij wilde uitgestrooid worden: in het marine park, bovenaan de heuvel. Marine park ligt in de zee. Ontgoocheling bij Kurt was groot toen bleek dat het marine park tot half december dicht is voor opruimactie.
Je wilt dit doen voor je beste maat en dan kan het niet...

Via het hotel uitstap geregeld om enkele hoogtepunten van het eiland te bezoeken, ik ben nog niet goed en ga niet mee.

Op 1 van de stops was er een mooi uitzicht, Kurt heeft daar Jean uitgestrooid.

De rest van de dag was verder relaxen, zwemmen in de zee (zaaalig!)

‘s Avonds gaan eten in 1 van de vele visrestaurants.

Ons afspreek puntje in het hotel is het huisje van Bart en Wim en hebben we al omgetoverd tot bocht van Bart.