Reisdag 19 - terug naar Yangon

9 november 2017 - Yangon, Myanmar

Donderdag

Na het ontbijt - reisgenoot An is ‘s morgens nog baantjes gaan trekken in het zwembad: sjiek! - vertrokken naar de luchthaven. Luchthaven is echt klein. Alles gebeurt manueel. Je blijft in de vertrekhal tot het tijd is voor je vlucht.

Het was een uurtje vliegen tot Yangon. Belgen tegengekomen die ‘s avonds op cruise naar Australië vertrokken via Indonesië, tocht van 6 weken.

In Yangon eerst naar het hotel en gaan lunchen in de buurt. Namiddag programma was een bezoek aan het Shwedagon, een van de 3 meest heilige plaatsen in Myanmar.  Wat voor een tempel! Heel hard onder de indruk van dit complex door de grootte, aantal tempeltjes, decoraties,....

Het was er redelijk druk, af en toe stilgestaan om de Birmezen gade te slaan. Aanbidden, offeren, doneren zit zo in hun genen, is gewoon hun cultuur. Ik blijf mij verwonderen. Iedereen is ook  opgekleed. Mooi om te zien!

Dit bezoek was een perfecte afsluiter van de reis.

Na het bezoek lekker gaan eten in een Birmees restaurant, White Rice, gelegen op het meer in Yangon.

Met taxi’s terug naar het hotel en valies maken.

Ps foto’s van de afgelopen dagen plaats ik dit weekend. De WiFi op de luchthavens is niet goed genoeg om foto’s te plaatsen. (Nu op de luchthaven van Bangkok)