Reisdag 4 - op weg naar Mawlamyine

25 oktober 2017 - Mawlamyine, Myanmar

woensdag 25 oktober

Na het ontbijt vertrokken en eerst een boeddha grot bezocht met ontzettend veel boeddha beelden. Doordat we in landbouw gebied zijn, was de houding van de boeddha die om van vruchtbare grond, hand wijst naar beneden. Ook moesten we van Ivo de boeddha vinden die niet in het rijtje past, niet zo evident met de hoeveelheid beelden! Antwoord was dat er 1 boeddha zijn linkerhand omhoog hield ipv omgekeerd.

Gestopt bij een rijstveld en uitleg gekregen over het telen van rijst.

Doorgereden naar een volgende site Kyauk Kalap, ligt vlakbij de berg Zwegabin. Site in het midden van een meer met heel mooie vergezichten. (Zie foto’s, als ik ze tenminste kan opladen).

Erna doorgereden naar de stad Mawlamyine, eerst gaan eten bij de Chinees, de betere van de stad, dan richting hotel Cinderella: aangenaam hotel met zeer goede service en oog voor detail. We zijn dit niet gewoon voor onze manier van reizen.

Na een opfrismoment - het is hier gewoon snikheet! - terug de stad in maar wel naar de hogere buitenwijken waar we een prachtig uitzicht hadden over de uitgestrekte rivier. Kipling, Britse journalist, sprak in de eerste helft van vorige eeuw over het uitzicht over de zee - zo uitgestrekt is de rivier hier, dat je denkt dat je aan zee zit.
Het was te warm om veel te wandelen, dan maar op een bankje gewacht op de zonsondergang. Het wachten werd beloond!

Erna gaan eten aan de oevers van de rivier. Een paar reisgenoten zijn te voet terug gekeerd, ik ben met de andere met de bus teruggegaan naar het hotel. Ik had het veel te warm.

1. Chris en Jef:
    26 oktober 2017
    Fijn dat we mee de reis kinnen volgen.