Dag 9 dinsdag - naar Chiang Mai

20 november 2018 - Chiang Mai, Thailand

We gaan verder naar het noorden van Thailand en doen beroep op een privé busje.

De eigenares van het hotel/guesthouse wilde eerst met ons nog op de foto. Ze was al heel de ochtend aan het wachten op ons. Compleet opgedirkt was ze fier aan het poseren. We kregen ook per kamer nog een zakje mee met wat kleine banaantjes, mandarijntjes en koekjes - soort van merengue, maar de merengue smaakte wat verbrand. De vader, moeder en dochter hebben ons uitgezwaaid. Geweldig!

Na een uur rijden zijn we gestopt in Si Satchalanai,

Net zoals bij Sukhothai staat Si Satchalanai op de Unesco werelderfgoed lijst. Si Satchalanai was een vazal stad van Sukhothai. Zowel Sukhothai als Si Satchalanai doet ons denken aan Ayutthaya.

Mee met de tijd: WiFi over heel het park, en per tempel/ruïne een QR code. Via deze code kreeg je dan meer uitleg. 1 probleempje, de WiFi werkte niet, toch alleszins niet op onze toestellen.

Er lagen wat ruïnes hoger gelegen, bereikbaar via trappen: niet zo evident in die hitte. We zweten wat af deze vakantie!

Geluncht aan een eetstalletje net buiten het complex: totale rekening was 310 bath, drank incl. Bath kan je vergelijken met de Belgische frank (net iets tekort door de bocht, maar makkelijke vergelijking).

Rond 16u aangekomen in Chiang Mai. We slapen in het MD Boutique hotel, hotel vlakbij Tha Pae gate/poort: het toeristisch centrum van Chiang Mai.

‘s Avonds lekker gaan eten bij een Italiaan die we nog kende van ons vorig bezoek aan Chiang Mai.

Erna nog wat rondgelopen aan Tha Pei gate, het Krathong lichtfestival begint hier morgen.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade