Dag 10 woensdag - Doi Ithanon

21 november 2018 - Chiang Mai, Thailand

Vroeg uit de veren, zo vroeg nu ook weer niet: ontbijt om 7u30, vertrek om 8u naar Doi Ithanon: is ongeveer 2u rijden.

Vervoer gebeurt met het busje dat ons gisteren naar Chiang Mai gebracht heeft.

Eerst naar het hoogste punt van Thailand, ligt op 2500 m in het Don Inthanon nationaal park. Lekker fris! 18 gr, iets helemaal anders dan dat we gewoon waren.

Dan een korte wandeling door een bos. Er komt veel mos voor in het bos. Doordat het bos zo hoog ligt, ligt het regelmatig in de wolken. ‘s Morgens rond 6u was er het 5 gr.

Dan richting de tempels van Don Inthanon, deze zijn gebouwd in 1987 en in 1991, naar aanleiding van de respectievelijke 60e verjaardagen van wijlen koning Bhumibol en zijn vrouw.

Er is niet alleen een trap naar de tempels maar ook een roltrap...er redelijk over!

Uitzicht op de omgeving was de moeite!

Chauffeur stopte voor de lunch bij een toeristisch restaurant, wij zijn aan de overkant gaan eten in het eetstalletje waar de chauffeurs komen eten.

De Wachrathan watervallen was de volgende stop. Mooi, indrukwekkend en nat.
Aan de watervallen gezien wat mensen allemaal niet doen voor een Instagram foto. Gek, hoor!
In Sukhothai hebben we 10 min staan wachten totdat de foto gemaakt was en oké was voor de juffrouw in kwestie, allé ja, wij zijn in het beeld gaan lopen, anders stonden we nu nog te wachten. An heeft de desbetreffende foto teruggevonden op Instagram.

In de straat van het hotel gaan eten en onze handtekening op de eettafel achtergelaten. Kunnen we terug komen om te checken of de tafel er nog staat. Hebben we in de USA ook gedaan in het road kill café. 2e keer heel het café zitten screenen op zoek naar de Chang Gang dollar biljet, en ja hoor, onze dollar teruggevonden!

Het was de eerste avond van het lichtfestival. Er was een event met lantaarns. Doordat we zo verwend waren in Sukhothai waren we niet echt meer verwonderd.

Erna richting Tha Pae gate, daar was een miss verkiezing bezig.

De avond afgesloten in de Irish pub.