Dag 1 vertrek (bis) en dag 2

13 november 2018 - Siem Reap, Cambodja

Goede vlucht naar Doha met Qatar airways. Een Boeing 777 met meer dan genoeg vrije plaatsen. Nog voor vertrek van plaats mogen wijzigen: had de volledige eerste rij voor mij alleen. Zalig!
Korte tussenstop in Doha - serieus grote luchthaven en voor onze reisgroep iets minder traditioneel dan Abu Dhabi - net genoeg tijd voor een croissant en een verse ice tea - ergens in de wereld zal het wel ochtend zijn.
Vlucht Doha - Bangkok gebeurde met een Airbus 340, een ouder toestel, zonder de mogelijkheid om je gsm te laden: wat?! Gsm niet kunnen opladen? wat worden we alle handige dingetjes snel gewoon. Vlucht is rustig verlopen, toch wat kunnen slapen. Bij aankomst Bangkok kwam de warmte dadelijk op je af, mmm, dit wordt terug even wennen... paspoort controle nam de nodige tijd in beslag.

Vertrek naar Siem Reap, Cambodja, was 6u later; genoeg tijd dus! Dadelijk de bagage terug ingecheckt na even een korte navraag of we op de vroegere vlucht mee konden. Mits bij betalen van 1000 bath, ongeveer 25 euro kon dit. Hier hebben we feestelijk voor bedankt! 1000 bath is gelijk aan een aantal maaltijden.
Op de luchthaven restaurantje teruggevonden waar we vorig jaar onze Myanmar reis afgesloten hebben, nu hebben we daar onze eerste Chang gedronken. (reisgroep heet niet voor niets de Chang Gang)
Na een korte vlucht aangekomen in Siem Reap. Geen enkele van onze vluchten waren volzet, van een luxe gesproken!
Paspoort controle en visa check was super vlot. Met het hotelbusje richting slaapplaats, ondertussen al echt gesmolten van de warmte! Dieter, 6e reisgenoot, is een paar dagen voor ons afgereisd en stond ons op te wachten in het hotel. Snel de bagage afgezet en de stad in richting Red Piano, bekend restaurant in Siem Reap. Het was al laat, even de beentjes trekken deed deugd.