Dag 3 woensdag - Siem Reap

14 november 2018 - Siem Reap, Cambodja

Aanpasdag, zo staat vandaag in de reis agenda ingevuld.

Aanpassen aan
de temperatuur (het is blijkbaar warmer dan normaal)
het uurverschil
de vochtigheid
elkaar: ja, we reizen al lang samen, 10 jaar reeds met An en Kurt, 9 jaar met de rest van de reisgroep. Vorige kerst is Ivo, onze reisleider, hier in Siem Reap gestorven. En nu is het even aftasten hoe we verder gaan zonder hem.
De voorbereidingen zijn super vlot verlopen. Iedereen heeft zijn steentje bijgedragen. De aankomst in Bangkok was een beetje raar: eerste keer zonder dat Ivo daar op zijn Ivo’s tevoorschijn sprong en ons dadelijk op sleeptouw nam. Wij doen nu verder zonder hem. Vandaar ook terug aanpassen aan het nieuwe evenwicht. Wij zijn dankbaar voor al de reizen die we samen met Ivo hebben gemaakt.

Het hotel valt super mee! Toch 1 van de betere, ik denk zelfs het beste, voor ons doen. Ontbijt was meer dan uitgebreid met keuze tussen Westers en Oosters: een noedelsoepje ‘s ochtends kan smaken!
Rond iets na 10u de stad ingetrokken, we liggen op wandelafstand van het bruisend stadscentrum.
Siem Reap is drukker geworden op 9 jaar tijd. Er zijn ook veel zaken bijgekomen, Hard Rock café en Burger King zijn hier ook, beetje bizar, vind ik.
Eerst e-bikes, elektrische motorfietsen, gezocht, gevonden en gereserveerd voor morgen. 9 jaar geleden hebben we het grote tempelcomplex bezocht met gammele fietsen, nu hebben we ons zelf een comfortabele upgrade gegund.
Erna nog wat rondgewandeld door de verschillende buurten, geluncht bij locals. Het eten is hier spot goedkoop.
Rond 15u30 verfrissing gezocht in het hotel zwembad.
‘s Avonds terug gaan eten in Red Piano.
Een rustige start van de reis.

1. Héloïse:
    16 november 2018
    Doe mij maar 1 portie van die free WiFi incloud rice alstublieft, ziet er wel extra lekker uit!!