Dag 4 donderdag - Siem Reap

15 november 2018 - Siem Reap, Cambodja

Rond 8u30 vertrokken richting e-bike verhuur. Na een korte uitleg over hoe zo’n elektrische fiets werkt, de baan op.

De eerste avond even terug moeten aanpassen aan het drukke verkeer: enkele belangrijke regels: een voetganger heeft geen voorrang, je steekt met het verkeer mee de baan over, iedereen komt zomaar de weg op, voorrangsregels zijn er niet, oh ja, tuk tuks rijden door het rode licht, kortom een andere manier van verkeersbeleving! Goed uit je doppen kijken is de boodschap.

De rit met de e-bikes verliep vlot. Kurt reed vooraan, Bart checkte of iedereen wel volgde. Eerst richting ticket office voor toegangsticket voor de historische site ‘Angkor world heritage’. 9 jaar geleden lag dit nog op weg naar de ingang, nu moet je serieus omrijden. Kurt was hier 3 jaar geleden ook en sindsdien is er een heel complex gebouwd rond de ticket verkoop hokjes. Toerisme is hier booming business!

Op weg naar de tempels. E-bikes reden aangenaam en vlot. Straf dat we dit vorige keer met de fiets gedaan hebben!

De eerste stop: Angkor wat: de meest indrukwekkende tempel!

Nu zien we de site zonder stellingen, 1 van de redenen waarom we teruggekomen zijn.

Ja, het is drukker, ja, het is echt warm, maar we genieten!

Volgende tempel op het lijstje is Bayon, gekend voor zijn gezichten: zie foto’s.
De ritjes geven verkoeling, zalig!

Onderweg gestopt langs de weg voor een late lunch. En dan richting Ta Prohm, gekend voor de bomen die door sommige muren van de site groeien.

Tijd vliegt, we wilden een goede plek voor de zonsondergang om 17u30, dus er snel vandoor! Eerste plek aan een waterbassin werd niet goedgekeurd, dan maar richting Angkor Wat. Door de drukte en de opkomende duisternis werd de groep in 2 gesplitst. Niet getreurd, we hebben een mooie zonsondergang gezien!

De terugtocht was spectaculair: je ziet niet zo heel veel, gelukkig is er hier en daar straatverlichting bij gekomen topv 9 jaar geleden, toen moesten we ons behelpen met wat zaklampen.

Elkaar teruggezien bij de e-bike shop. Aangezien het al redelijk laat was, zijn we dadelijk gaan eten. Onze stoffige benen en kledij vielen niet al te hard op.

1. Veronique:
    19 november 2018
    Karen,

Geweldig om zo te kunnen volgen.
    Had niet door dat jullie reisleider overleden was. Was hij ziek?
    Hier alles ok.
    Merci om aan Bart door te geven dat je hem wil helpen verhuizen: plots heeft hij door dat het toch eens zal moeten gebeuren. Ik ben op basis daarvan de aannemers wat aan het opjagen. In mijn ogen heeft het nu wel lang genoeg geduurd.
    Geniet nog.
    In het weekend voor de eerste keer sinds maanden niet gewerkt. Ik heb daar enorm van genoten. Ik heb ook als een onnozel trappen opgelopen omdat ik besefte dat het het laatste weekend was dat ik die vrijheid had. Vanaf donderdag zal het gedaan zijn.