Dag 5 vrijdag - Siem Reap

16 november 2018 - Siem Reap, Cambodja

Vandaag bezoeken we enkele sites verder weg gelegen.

Via het hotel transport geregeld: 2 tuk tuks zullen met ons een hele dag rondrijden.

Ter info: de totale site van Angkor is 262 hectare groot en bevat honderden tempels. Bloeiperiode 12 eeuw - Khmer rijk. Angkor Wat, de grootste tempel en hét symbool van Cambodja was gebouwd voor de god Vishnu (hindoeïsme), erna is Angkor een boeddhistische tempel geworden.

De eerste 3 sites lagen 11 km van Seam Reap verwijderd: de Roluos groep. Eerste site was niet de moeite, de 2 volgende wel. In de laatste zijn we 2 Duitse koppels tegengekomen die Cambodja op de fiets door kruisen. Zij zijn aan het afzien door de warmte, het is warmer dan normaal.

Erna richting Banteay Srei, zo’n 1,5 u met de tuk tuk. Onderweg gestopt om te eten.

Banteay Srei is de mooiste site. Meer versieringen, fijnere afwerking.

Weliswaar ver rijden maar toch de moeite! We wilden op tijd terug naar Angkor Wat om de zonsondergang te zien.
Dit ging niet lukken, de chauffeurs stelde een andere tempel voor. Hier waren we wel op tijd. Rustig uit de zon gewacht tot ze onderging. We waren wel niet alleen.

‘s Avonds stad ingetrokken voor een lekkere maaltijd.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ruth:
    19 november 2018
    Liefste Karen,
    Fantastische reisverhalen!
    Dankzij je foto's kunnen we alvast meegenieten van de prachtige natuur en zonsondergang...
    Lukt het om met de lokale bevolking te communiceren?
    Héél véél reisplezier!