Dag 6 zaterdag - Siem Reap

17 november 2018 - Siem Reap, Cambodja

Vandaag terug een dag met de e-bikes in het Angkor complex rondrijden.
Na het ontbijt naar dezelfde verhuurder voor de leuke e-bikes.

Medereizigster An voelde zich niet goed vanmorgen en is niet meegekomen, beter een dagje uitzieken. Niet leuk, maar wel noodzakelijk.

Eerste stop is Phom Bakheng tempel. Deze site staat aangegeven om er de zonsondergang te gaan zien, en is populair in de namiddag.
‘Even’ gaan checken of het de moeite is om straks terug te komen. Even was niet zo even... Phom Bakheng ligt op een heuveltop. Klimmen dus. Boven had je een mooi uitzicht op de omgeving, niet echt op de Angkor site.
De tempel zelf was een enorm gebouw met steile toegangstrappen dat gedeeltelijk gerestaureerd wordt. Voor zonsondergang worden er slechts 300 personen toegelaten, op tijd vertrekken is de boodschap. Wij besloten om niet terug te komen.

Volgende tempel is Preah Khan, ook een enorm complex, gekenmerkt door zijn vele doorkijkjes, en groter dan we dachten. Wel de moeite!

Wat voor een immense stad moet Angkor geweest zijn in zijn bloei periode?

Geluncht in 1 van de stalletjes langs de straat. Er was een ‘pipi tree’ ipv een echt toilet.

Na de lunch is Kurt nog doorgegaan met tempels te bezoeken, Bart, Wim en ik zijn teruggekeerd. Wel leuk om op zo’n mooie site rond te rijden!

Verfrissende duik in het hotel zwembad deed deugd! Vandaag was het voor mij de warmste dag, gevoelstemperatuur ligt rond de 38 gr.

Nog een laatste keer naar de Red Piano gaan eten.

De stad maakt zich op voor het waterfestival. Dit festival viert het einde van het regenseizoen. We zagen al een paar versierde boten, (licht)slingers worden omhoog gehangen.
Versiering, verlichting, vuurwerk en veel offers zijn de kenmerken van zo’n festival.

Ons bezoek hebben we afgesloten op het dakterras van het hotel.

1. Rudy:
    19 november 2018
    Ai ziekte, dat is niet zo goed. Veel beterschap An.