Reisdag 6 - naar Kyaikhtiyo

27 oktober 2017 - Kyaikto, Myanmar

Vrijdag 27 oktober

Vertrokken via de nieuwe brug.
Oktober is de maand van de ceremonies, terug een mooie stoet tegen gekomen die op weg was naar een pagode. Iedereen is op zijn paasbest en heeft iets mee om te offeren: meestal geld en bloemen. We houden een korte fotostop.

We komen ook veel rubberplantages tegen, sap van de boom wordt opgevangen in een potje dat aan de boom hangt. Lappen rubber hangen te drogen langs de kant van de weg.

In Thaton bezoeken we een mooi tempelcomplex met achteraan een aantal stèles, zeer oude grafzerken.
Pokkenwarm, op blote voeten, en best wel spannend als je naar toilet moet. Daar liggen gelukkig teenslippers. Wel nodig, het zijn Franse wc’s.
Verder richting Kyaikhtiyo. Check in in de Golden Sunrise guesthouse. Daar geluncht, spaghetti bolognèse, en na een korte pauze richting het vertrek gewandeld naar de ‘golden rock’, 1 van de 3 meest religieuze sites van Myanmar.
Je wordt met een canter - open vrachtwagen - tot boven gebracht.
Je kan ook te voet naar boven (11 km stijgen!). De straat die leidt naar de start van de klim ligt bezaaid met soeveniersshops. We zijn gewoon poolshoogte gaan nemen. Golden rock staat morgen op het programma.

Na het avondeten mij niet goed gevoeld en een beetje later vond mijn maaginhoud het leuker buiten dan in mijn maag. Ik vond dat wat minder.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl