Reisdag 7 - Golden Rock

28 oktober 2017 - Yangon, Myanmar

Zaterdag 28 oktober

‘s Nachts is er koorts bijgekomen. Het lukte niet om mee te gaan naar de ‘Golden Rock’. An en Rudy voelden zich ook niet goed en bleven in de guesthouse.
Kurt en Krist zijn ‘s morgens te voet naar boven gegaan, een wandeling van een dikke 4u. De rest van de groep is met een canter, een open truck, vertrokken. Je kan enkel met zo’n truck naar boven. Vrachtwagen vertrekt pas als alle plaatsen bezet zijn.
De foto’s van de Golden Rock zijn indrukwekkend, maar mijn lichaam heeft even stop geroepen, en dan moet je luisteren!

Rond 14u zijn we met de bus terug richting Yangon vertrokken.
We kwamen dadelijk nog een ceremoniestoet tegen, nu met olifanten. Dit is, naast de paarden van een paar dagen geleden, zeer uitzonderlijk! Een olifant huren voor een dag kost 300 $.

De verdere rit naar Yangon verliep rustig. Even gestopt in Bago bij de hoogste stoepa van Myanmar, 99 m.

In de bus nog wat kunnen slapen.

We logeerden vlakbij de luchthaven in Royal Pavillon hotel, dik in orde.
Op tijd bed in om nog wat te recupereren.

Ps internet verbinding is iets beter, de foto’s van de vorige verhalen heb ik ook kunnen bijwerken.